loader
Blog

Trening szczęścia: Uwolnij te endorfiny

Zapomnij o byciu adrenalinowym ćpunem. Skup się na swoich endorfinach, a na pewno będziesz miał szczęśliwsze i zdrowsze życie.

Endorfiny są substancjami chemicznymi uwalnianymi przez przysadkę mózgową i są odpowiedzialne za ten powysiłkowy szum. Strukturalnie podobne do morfiny, są uważane za naturalne środki przeciwbólowe i wywołują uczucie euforii i dobrego samopoczucia. Badania powiązały endorfiny z naturalnymi obwodami nagrody związanymi z takimi czynnościami jak jedzenie, picie, seks i zachowania macierzyńskie.

Jak więc uzyskać ten endorfinowy haj? Jak stać się endorfinowym ćpunem?

Każda forma cardio prowadzi do uwolnienia endorfin. Musisz zadbać o to, by bicie Twojego serca nabrało tempa - 130 i więcej - i pozostało tam przez jakiś czas.

Jak długo?

Czas potrzebny do uzyskania przysłowiowego "haju biegacza" różni się w zależności od osoby. Może to być od 20 do 60 minut, ale na pewno nie powinno wiązać się z przetrenowaniem. Pamiętaj, że w miarę upływu czasu i przyzwyczajania się organizmu do określonego czasu ćwiczeń, uzyskanie haju biegowego będzie wymagało więcej wysiłku.

Kiedy?

Radość, którą odczuwasz po dobrym treningu, pozostaje z Tobą przez cały dzień. Zawsze sugeruję, że ćwiczenia cardio najlepiej wykonywać rano, ponieważ można czerpać z nich "radosne" korzyści przez cały dzień. Jeśli pójdziesz pobiegać wieczorem, będziesz cieszyć się tym stanem tylko przez kilka godzin.

Spróbuj tych pięciu treningów, jeśli gonisz za wysiłkowym hajem:

Bieganie

Czy to na świeżym powietrzu, czy na bieżni, bieganie jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów na spalanie kalorii i uzyskanie dobrej kondycji. Liczne badania potwierdzają, że bieganie prowadzi do przysłowiowego "haju". Naukowcy powiązali umiarkowane lub intensywne ćwiczenia z podobnymi do morfiny substancjami chemicznymi w mózgu, zwanymi endokannabinoidami, sugerując, że same endorfiny nie są odpowiedzialne za uczucie szczęścia po długim biegu. Zanim jednak wyjdziesz z domu, upewnij się, że masz odpowiednie buty do biegania.

Pływanie

Lato to idealny czas, by zacząć pływać. Ta forma ćwiczeń wykorzystuje wiele mięśni ciała i mocno pracuje nad sercem i płucami. To świetny trening cardio, który uwalnia serotoninę; początkujący mogą dążyć do 30-minutowych pływadeł, aby poprawić sobie nastrój. Badanie przeprowadzone przez Speedo wykazało, że pływanie uwalnia od stresu i napięcia, a przebywanie w wodzie pomaga ludziom poczuć się dobrze we własnej skórze i odświeżyć się psychicznie.

Jazda na rowerze

Wyciągnij rower z magazynu i zacznij jeździć na rowerze już dziś, aby zyskać odrobinę szczęścia. Jazda na rowerze jest znacznie łatwiejsza dla Twoich nóg, kolan, kostek i stóp niż bieganie, a przynosi niemal takie same korzyści. Wykorzystuje największe grupy mięśni - nogi - i skutecznie podnosi tętno. Badania wykazały, że zwiększenie intensywności jazdy na rowerze prowadzi do wzrostu poziomu uwalnianych endorfin.

Swingi z kettlebell

To jest ręce-down jedno z moich ulubionych ćwiczeń. Zacznij od trzymania kettlebell w dół między nogami i rozhuśtaj piłkę do poziomu oczu. Użyj ramion jako wahadła i przeforsuj się za pomocą bioder i nóg. Upewnij się, że rdzeń jest napięty, gdy stoisz prosto. Odchyl się z powrotem w dół i powtórz. Prawidłowa forma jest niezwykle ważna w tym ćwiczeniu.

Trening z ciężarkami

Badania wykazały, że trening oporowy przynosi wiele korzyści zdrowotnych. Pomaga utrzymać sprawność funkcjonalną i zapobiega osteoporozie, sarkopenii (utracie masy ciała), bólom dolnej części pleców i innym dolegliwościom. Szybki trening oporowy może być nawet zaliczany do treningu cardio, jeśli utrzymuje tętno na wysokim poziomie. A co najlepsze? Uwalnia on również endorfiny i pomaga utrzymać niepokój na dystans. Pamiętaj, że podnoszenie ciężarów jest również dobre dla kobiet.

Tags: jazda na rowerzeendorfinysexerciseHappiness workoutRelease te endorfinyweightlifting jest również dobre dla kobietworkout

Komentarze (0)

Zostaw komentarz