loader
  • Strona główna
  • Blog
  • Quinoa Poha: śniadanie o niskiej zawartości węglowodanów i wysokiej zawartości błonnika
Blog

Quinoa Poha: śniadanie o niskiej zawartości węglowodanów i wysokiej zawartości błonnika

Jabłko dziennie chroni lekarza przed chorobą. Miska quinoa (wymawiana jako KEEN-wah) dziennie robi to i wiele więcej.

Ostatnie badania przeprowadzone przez Harvard Medical School wykazały, że codzienne spożywanie tego malutkiego, bezsmakowego pokarmu znacznie zmniejsza ryzyko przedwczesnej śmierci z powodu raka, ataku serca, chorób układu oddechowego i cukrzycy. Weź pod uwagę fakt, że quinoa pomaga również szybciej zrzucić kilogramy, a będziesz wiedział, dlaczego wszyscy, od Beyonce do Deepiki Padukone, jedzą ją, a także dlaczego pięciogwiazdkowe gwiazdy włączają ją do swoich jadłospisów, a dietetycy do swoich tabel dietetycznych.

W jaki sposób jedzenie quinoa sprawia, że tracimy na wadze? Po pierwsze, to sztuczki swój umysł, aby myśleć, że jesz dużą miskę ryżu (lub dowolnego zboża dla tej sprawy), gdy jesteś rzeczywiście nie. Chociaż quinoa jest używany jak, i wygląda jak ziarno, to jest rzeczywiście owoce roślin liściastych w tej samej rodzinie jak szpinak i buraki.

Co więcej, jest bardzo bogata w błonnik, ma niską zawartość węglowodanów i niski indeks glikemiczny - oznacza to, że podnosi poziom cukru we krwi stopniowo, pozostawiając uczucie sytości na dłużej i mniejszą skłonność do podjadania.

Quinoa jest również fantastycznym źródłem białka dla wegetarian. Ćwierć filiżanki ugotowanej quinoa zawiera ponad sześć gramów białka, czyli więcej niż białka w jakimkolwiek innym ziarnie i tyle samo, ile można uzyskać spożywając mięso.

Lista korzyści zdrowotnych nie kończy się na tym. Quinoa jest również bezglutenowa, zawiera wszystkie osiem niezbędnych aminokwasów, ma wysoki poziom przeciwutleniaczy - głównie witaminy E - i jest bogata w witaminy z grupy B, kwas foliowy, wapń, potas, żelazo, miedź i magnez. Jest również wolny od cholesterolu i tłuszczów trans.

Najlepsze jest to, że nie jest trudno włączyć quinoa do codziennej diety. Jasnożółte nasiona quinoa mają puszystą teksturę i łagodny orzechowy smak po ugotowaniu, co sprawia, że dobrze łączą się z różnymi rodzajami kuchni i składników. Możesz spróbować przyrządzić quinoa khichdi, quinoa burger lub nawet zrobić rotis z mąki quinoa.

My proponujemy zacząć dzień od pysznej quinoa poha. Oto jak możesz ją przyrządzić

Quinoa Poha

Składniki

Quinoa 1 filiżanka, sproszkowana

Cebula ½ filiżanki, posiekana

Ziemniaki ¼ filiżanki, posiekane

Groszek ¼ filiżanki

Sok z cytryny 2 łyżki

Kadipatta (liście curry) 8-10

Rai (nasiona gorczycy) 1 łyżka

Oliwa z oliwek 1 łyżka

Sól, haldi (kurkuma) i pieprz do smaku

Orzeszki ziemne ¼ filiżanki, niesolone

Świeże liście kolendry do dekoracji

Metoda

    Umyć quinoa w durszlaku pod bieżącą wodą i odstawić na bok. Rozgrzać oliwę w garnku i wrzucić nasiona gorczycy i liście curry. Kiedy zaczną trzeszczeć, dodaj posiekaną cebulę, ziemniaki i groszek, smaż przez kilka minut, a następnie dodaj quinoa. Dodaj sól i haldi i dobrze wymieszaj. Gotować jeszcze przez kilka minut. Dodać sok z cytryny i udekorować listkami kolendry i orzeszkami ziemnymi przed podaniem.
Tagi: dietafoodzdrowieifymelowokaloryczny przepisquinoa pohaquinoa przepis

Komentarze (0)

Zostaw komentarz