Bezglutenowa panierka z siemienia lnianego i migdałów

Co jakiś czas eksperymentuję z panierkami. Przez długi czas używałam panierki jaglano-ryżowej, później nastąpił okres prób i błędów… Grzechów, wzlotów i upadków… Większość bezglutenowych panierek to były niewypały. Jakiś czas temu w książce „Kuchnia bez pszenicy” (autor: William Davis – to ten sam, który napisał „Dietę bez pszenicy„) trafiłam na przepis „Kurczak w migdałach”. Tak naprawdę w grubo zmielonych migdałach i drobno zmielonym złocistym siemieniu lnianym… Zgadzam się z autorem, że ta mieszanka bardzo dobrze przywiera do mięsa. Niestety nie miałam akurat w domu złocistego siemienia, więc wykorzystałam brązowe. No i odrobinę zmieniłam proporcje. Wyszło nieźle!!! 🙂

 

Bezglutenowa panierka z siemienia lnianego i migdałów

Składniki:

– 2 łyżki oliwy extra virgin
– 1 łyżka musztardy Dijon
– 1/4 łyżeczki soli morskiej
– 1/4 łyżeczki mielonego czarnego pieprzu
– pół szklanki siekanych migdałów
– 1/3 szklanki mielonego złocistego siemienia lnianego (ja dałam brązowe – ale podejrzewam, że złociste dałoby fajniejszy kolor)
– 2 piersi kurczaka

Przepis:

1. Rozgrzej piekarnik do 190° C. Natłuść blaszkę do pieczenia.
2. W płytkiej miseczce zmieszaj razem oliwę, musztardę, sól i pieprz. W innym płaskim naczyniu wymieszaj siemię i migdały.
3. Piersi kurczaka pokrój na mniejsze kawałki i rozbij tłuczkiem lub rozwałkuj specjalnym wałkiem do mięsa.
4. Zanurz kawałki kurczaka w mieszaninie oliwno-musztardowej, a następnie obtocz je w naczyniu ze zmielonym siemieniem i migdałami. Kawałki kurczaka ułóż na blaszce.
5. Piecz przez około 20 minut.

Smacznego!!!

  • a taka panierka nadała się do jakiś wegetariańskich/wegańskich kotlecików pieczonych czy smażonych ?

    • Nie próbowałam jeszcze, ale myślę, że tak 🙂 Jeśli spróbujesz – daj znać 🙂

  • To w najbliższym czasie spróbuje , tylko czy lepiej piec czy można smażyć?

  • Odchodzę od pszenicy i wszelkie panierki z płatków kukurydzianych/bułki tartej odpadają dlatego dzis wykorzystałam Twój pomysł. Bardzo smaczna panierka. Dziękuję 🙂

  • Próbowałaś sezam? 😉

    • Tak, tak 🙂 Też pycha!!!

  • dzięki za ten przepis! Ja zamiast siemnienia połączyłam migdały z płatkami dyni:) mniam! Pyszne 🙂 ah i oh! 🙂